fbpx

Κατασκευαστικές: Η μεγάλη μάχη του 1 δισ. ευρώ

0

Μια μεγάλη μάχη με φόντο ένα συνολικό ποσό ύψους 900 εκατομμυρίων ευρώ έχει ξεσπάει μεταξύ των κατασκευαστικών Ομίλων με αφορμή τρία εμβληματικά κατασκευαστικά έργα.

Στο πρώτο από αυτά περνάμε στη δεύτερη φάση της υποβολής τεχνικών και οικονομικών προσφορών εισέρχεται του διαγωνισμού για το οδικό έργο Μακρακώμη- Τυμφρηστός το οποίο και αποτελεί μέρος του οδικού άξονα Λαμία – Καρπενήσι με απόφαση του υπουργείου Υποδομών.

Στη δεύτερη αυτή φάση φάση πέρασαν οι 6 υποψήφιοι που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στο πρώτο στάδιο του εν λόγω διαγωνισμού και μιλάμε για την ΤΕΡΝΑ, την κοινοπραξία των ΜΕΤΚΑ – Intrahat , τον ΑΒΑΞ και τις τρεις κοινοπραξίες μικρότερων εταιρειών.  Της Δομικής Κρήτης – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕ.ΝΑ., το σχήμα από τις εταιρείες ΟΔΟΣ ΑΤΕ- ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ- ΙΝΤΕΡΚΑΤ- Εργοδομική Βοιωτίας και ΕΡΓΟΚΑΤ και το σχήμα TRACE –ΤΕΚΑΛ – ΕΛΙΚΑ ΑΤΕ. Είναι αναγκαίο να θυμίσουμε εδώ πως η προηγούμενη προκήρυξη του εν λόγω έργου, ακυρώθηκε από την ΕΑΔΗΣΥ λόγω προσφυγής. Στη συνέχεια το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχώρησε στις απαραίτητες αλλαγές σύμφωνα με τις υποδείξεις της και άνοιξε ο δρόμος για την νέα δημοπράτηση τον περασμένο Δεκέμβριο, όπου εκδηλώθηκε το παραπάνω ενδιαφέρον.

Το κόστος του έργου ανέρχεται στα 200 εκατομμύρια ευρώ με το ΦΠΑ και η διάρκεια του έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφής της σύμβασης κατασκευής, ενώ η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει από εθνικούς πόρους. Το συνολικό μήκος του έργου είναι περίπου 30 χιλιόμετρα και εκτείνεται στο σύνολό του εντός των ορίων της Π.Ε. Φθιώτιδας, Η αφετηρία του έργου, είναι το πέρας του ανατολικού μετώπου της υφιστάμενης Σήραγγας Τυμφρηστού και το πέρας του έργου είναι το δυτικό όριο της παράκαμψης Μακρακώμης.

2 έργα με ΣΔΙΤ

Μια μικρή παράταση υπήρξε από την πλευρά του ΥΠΟΜΕ για την κατάθεση προσφορών και την εκκίνηση της 2ης φάσης των διαγωνισμών δύο σπουδαίων οδικών έργων με ΣΔΙΤ στη Μακεδονία, μετά από αίτημα δύο εκ των αρχικών διεκδικητών, μεταθέτοντας χρονικά την ιστορία για τα τέλη του Μάρτη.

Οι δύο διαγωνισμοί έργων ΣΔΙΤ με προϋπολογισμό ύψους 693,5 εκατομμυρίων ευρώ για τα οδικά έργα  Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη για τους οποίους εάν δεν υπάρξει νέα παράταση θα εισέλθουν στη Β’ Φάση Ανταγωνιστικού Διαλόγου ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει για το  οδικό έργο Δράμα-Αμφίπολη- η κοινοπραξία Άκτωρ Παραχωρήσεις – Μυτιληναίος, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο ΆΒΑΞ και η Intrakat. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 248,5 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ  ενώ το σκέλος της κρατικής χρηματοδότησης θα προέλθει από τα κονδύλια του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Το έργο αφορά στην αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, είτε με αποκατάσταση και διαπλάτυνση τμημάτων της υπάρχουσας οδού, είτε με κατασκευή εντελώς νέων τμημάτων κατά μήκος του τμήματος από Παλιοκώμη σε Μαυρολεύκη, και από Μαυρολεύκη σε Δράμα συνολικού μήκους 43 χιλιομέτρων.

Παράλληλα μια ακόμη μικρή χρονικά παράταση έδωσε το αρμόδιο υπουργείο για την έναρξη της δεύτερης φάσης και του ανταγωνιστικού διαλόγου στον διαγωνισμό για τον άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα. Για το διαγωνισμό αυτό το ενδιαφέρων εκδήλωσαν  οι κατασκευαστικές εταιρείες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Intrakat, o ΑΒΑΞ και ο ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις-Mytilineos. Στη φάση μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου θα καθοριστεί και το ακριβές αντικείμενο του έργου, όπου οι τέσσερεις υποψήφιοι θα κληθούν να παραδώσουν τις δεσμευτικές προσφορές από τις οποίες θα προκύψει και ο ανάδοχος του έργου. Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ έχει οριστεί σε 30 χρόνια, με τα πρώτα 4 να αφορούν στην κατασκευή/αναβάθμιση των υποδομών των οδικών αξόνων και τα υπόλοιπα αφορούν στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης. Το συνολικό κόστος για τον άξονα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα ορίστηκε στα 444,91 εκατομμύρια συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra