fbpx

ΚΕΠΚΑ: Μεγάλες αεροπορικές συμμορφώνονται με τα δικαιώματα των καταναλωτών

0 82

Οι αεροπορικές εταιρείες δεσμεύτηκαν να αντιμετωπίσουν καλύτερα τους πελάτες τους, ενημερώνοντας τους με διαφάνεια και καθιστώντας πιο ξεκάθαρη την πολιτική αποζημιώσεων τους.

Μετά την κατάθεση παραπόνων, από την BEUC – Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών και 11 μέλη της (Altroconsumo – Ιταλία, Adiconsum – Ιταλία, DECO – Πορτογαλία, ΕΚΠΟΙΖΩ – Ελλάδα, Forbrukerrådet – Νορβηγία, ΚΕ.Π.ΚΑ. – Ελλάδα, OCU – Ισπανία, S.O.S. – Σλοβακία, Test-Achats – Βέλγιο, UFC Que Choisir – Γαλλία, Which? – Η.Β.), τον Ιούλιο του 2020, που αφορούσαν συστηματικές παραβιάσεις των δικαιωμάτων των επιβατών το πρώτο εξάμηνο του 2020 και μετά από έρευνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Δικτύου Συνεργασίας των Εθνικών Αρχών για την Προστασία των Καταναλωτών, στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, 16 μεγάλες αεροπορικές εταιρίες, με έδρα την Ευρωπαϊκή Ένωση (Aegean Airlines, Air France, Alitalia, Austrian Airlines, British Airways, Brussels Airlines, Easyjet, Eurowings, Iberia, KLM, Lufthansa, Norwegian, Ryanair, TAP, Vueling και Wizz Air), δεσμεύτηκαν να βελτιώσουν τις πολιτικές ακυρώσεις και τη μεταχείριση των επιβατών σε τέτοιες περιπτώσεις.

Επίσης δεσμεύτηκαν να ενημερώνουν, τους επιβάτες για τα δικαιώματά τους, με διαφάνεια, να ενημερώσουν τους καταναλωτές που αναγκάστηκαν να αποδεχτούν κουπόνια, για τις ακυρωμένες πτήσεις τους (εκτός από τις Wizzair και Iberia) ότι μπορούν να το εξαργυρώσουν, από τώρα. Οι αεροπορικές εταιρίες πρέπει να είναι επίσης ξεκάθαρες στα θέματα των αποζημιώσεων των καταναλωτών.

Αυτό είναι καλά νέα για τους καταναλωτές. Την περίοδο της πανδημίας του κορωνοϊού, η BEUC και τα μέλη της αναφέρουν πολλές παραβιάσεις των δικαιωμάτων των καταναλωτών καθώς και αθέμιτες πρακτικές από τις αεροπορικές εταιρίες, όπως απόκρυψη πληροφοριών, παραπλανητική πληροφόρηση των καταναλωτών για τα δικαιώματά τους, εξαναγκασμός των καταναλωτών να δεχτούν κουπόνια, αντί για χρήματα για τις ακυρωμένες πτήσεις και πολλά άλλα. Η εφαρμογή των δικαιωμάτων των καταναλωτών, από τις αεροπορικές εταιρίες είναι προβληματική, εδώ και χρόνια, αλλά η κρίση του κορωνοϊού εξυπηρέτησε τη διόγκωσή τους.

Δυστυχώς παρά τις υποσχέσεις, που δόθηκαν νωρίτερα, από συγκεκριμένες αεροπορικές εταιρίες, πολλά μέλη της BEUC, ακόμα και τώρα αναφέρουν ότι οι καταναλωτές περιμένουν (σε πολλές περιπτώσεις και πάνω από ένα χρόνο) να λάβουν τα χρήματά τους, από την εξαργύρωση των κουπονιών τους. Για πολλούς καταναλωτές, οι αεροπορικές εταιρίες ανέβαλαν τη χρηματική αποζημίωση, μονομερώς.

Η κ. Μονικ Γκογιένς, Γενική Διευθύντρια της BEUC, σχολίασε: «Οι αεροπορικές εταιρίες παραβίασαν τα δικαιώματα των καταναλωτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Είναι η ώρα οι εταιρίες να επανορθώσουν τις αδικίες, που έκαναν στους καταναλωτές. Είναι απαράδεκτο να περιμένουν ακόμα οι καταναλωτές τα χρήματά τους, για πτήσεις που ακυρώθηκαν, στο πρώτο lockdown, το 2020».

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More