fbpx

ΟΛΘ: Τα νέα σχέδια και το ενθαρρυντικό πρώτο εξάμηνο του 2021

0 99

Σε εγρήγορση και κινητικότητα βρίσκεται η εισηγμένη τους τελευταίους μήνες, μετά και το ακόμα περισσότερο ενισχυμένο ποσοστό της Belterra του Ιβάν Σαββίδη, ενώ το γεγονός ότι το πρώτο εξάμηνο του 2021 έφερε αυξημένα οικονομικά μεγέθη έχει καλλιεργήσει προσδοκίες για τη συνέχεια.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά, κατά το 1ο εξάμηνο του 2021 σημειώθηκε συνολική αύξηση των εσόδων του λιμένα σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020, η οποία οφείλεται στην αύξηση του συνολικού όγκου διακινούμενων φορτίων, τόσο στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων (CT), όσο και στον τερματικό σταθμό συμβατικού φορτίου (CCΤ).

Την ίδια στιγμή, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 8,1%, από 217 χιλ. TEUs στο 1ο εξάμηνο του 2020, σε 235 χιλ. TEUs το 1ο εξάμηνο του 2021. Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν αυξήθηκαν κατά 13,3%, από 1.888 χιλ. τόνους σε 2.140 χιλ. τόνους αντίστοιχα, αύξηση οφειλόμενη κυρίως σε διακίνηση νικελίου και σκραπ.

Τα μικτά κέρδη αυξήθηκαν από €15,2 εκατ. το 2020 σε €17,5 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας συνολική αύξηση 14,6%. Ο δείκτης περιθωρίου μικτού κέρδους βελτιώθηκε επίσης, από 43,9% το 2020 σε 47,1% το 2021, απόρροια αυξημένων εσόδων, βελτιώσεων στην αποδοτικότητα και καλύτερης διαχείρισης των φορέων κόστους.

Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) σημείωσαν αύξηση επίσης κατά 15,1%, από €13,9 εκατ. το 1ο εξάμηνο 2020, σε €16 εκατ. το 1ο εξάμηνο 2021, κυρίως λόγω του αυξημένου όγκου διακινούμενων φορτίων, ενώ τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων τέλος προχώρησαν σε ανοδική τροχιά κατά 13,3%, από €7,8 εκατ. το 1ο εξαμήνου του 2020, σε €8,9 εκατ. το 1ο εξάμηνο του 2021.

Αξίζει να σημειωθεί ότι βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το 1ο εξάμηνο του 2021 ανήλθε σε €11,8 εκατ., και αφορά κυρίως την προκαταβολή για αγορά δύο γερανογεφυρών (STS) με την τελική αξία αγοράς τους να προσεγγίζει τα €16 εκατ. ενώ πρόσθετες σημαντικές κεφαλαιουχικές δαπάνες αναμένονται προς το τέλος του έτους.

Επιπλέον, όπως ακούγεται τον τελευταίο καιρό, ο σχεδιασμός και η μελέτη της επέκτασης του 6ου προβλήτα συνεχίζεται, έχοντας περάσει στην τελική φάση της επιλογής του αναδόχου.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More