OΣΕ: Πόσο θα πάει το… μαλλί της συντήρησης
Πάνω από 1,2 δισ. ευρώ αναμένεται να κοστίσει το έργο συντήρησης του ΟΣΕ, το οποίο θα διαρκέσει για τα επόμενα δέκα χρόνια.
Αυτό τουλάχιστον τόνισε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας σε πρόσφατο συνέδριο.
Ο ίδιος αναφέρθηκε και στο φυσικό αντικείμενο και τον σχεδιασμό της χρηματοδότησης του έργου, το οποίο θα είναι 10ετούς διάρκειας και θα συνδυάζει πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, ιδιωτικούς πόρους και ίσως πόρους από Structural Funds της ΕΕ.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά «Σε ότι αφορά στην συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, σχεδιάζεται και μελετάται ένα εξαιρετικά κρίσιμο για τον Οργανισμό και το σιδηρόδρομο γενικότερα δεκαετές έργο, με συγχρηματοδότηση πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης και ιδιωτικών κεφαλαίων, με σκοπό την μεθοδευμένη αντιμετώπιση των προβλημάτων του δικτύου και την αναβάθμιση της αξιοπιστίας του».
Παράλληλα, μελετώνται και έργα σύνδεσης του σιδηροδρόμου με την εφοδιαστική, τα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα βόρεια σύνορα της χώρας, συγκεκριμένα η ευρύτερη ανάπτυξη των σιδηροδρομικών συνδέσεων στη Μαγνησία με τη σύνδεση των τριών ΒΙΠΕ, του λιμένα και του αεροδρομίου της Αγχιάλου.
Επίσης, σχεδιάζεται η σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με το αεροδρόμιο στην Αλεξανδρούπολη, δημιουργώντας μια περαιτέρω δυναμική στη σύνδεση μέσω Ορμενίου με τα σύνορα με τη Βουλγαρία και την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών στην περιοχή.
Την ίδια στιγμή, σχεδιάζεται η ανάπτυξη κέντρων εφοδιαστικής στη Δυτική Μακεδονία στα πλαίσια και της ευρύτερης ανάπτυξης της περιοχής στη μεταλιγνιτική εποχή, αλλά και η σύνδεση μέσω του έργου του Δυτικού Προαστιακού.