fbpx

Πώς ο Εμφιετζόγλου έσωσε το «παλάτι» του από τον πλειστηριασμό

0

Χάρη στον πολύτιμο χρόνο που του προσέφερε η Alpha Bank, ο ιδρυτής της Μηχανικής Πρόδρομος Εμφιετζόγλου κατάφερε να βρει τα λεφτά και να πληρώσει ένα μεγάλο μέρος του ποσού –πιθανόν και το 25% όπως προβλέπει η σχετική νομοθεσία– και έτσι απέφυγε τον πλειστηριασμό του ακινήτου-παλατιού του στα Ανάβρυτα αντί 6,82 εκατ. ευρώ.

Η εταιρία του πανίσχυρου μέχρι και το 2012 επιχειρηματία δείχνει να ανακάμπτει να επιχειρεί comeback στον κατασκευαστικό κλάδο αφού πρόσφατα ανέλαβε την εργολαβία του άξονα Ψαθόπυργος -Ρίο και ο ιδρυτής της φαίνεται για δεύτερη κατά σειρά να σώζει το σπίτι–μουσείο γεμάτο πολύτιμα έργα τέχνης .

Οι περιπέτειες για το εν λόγω ακίνητο ξεκίνησαν το 2012. Στο τέλος της χρονιάς αυτής βγήκε σε πρώτο πλειστηριασμό για χρέη προς το δημόσιο η «ομορφότερη βίλλα της χώρας» όσοι λένε , και την έχουν επισκεφθεί . Τότε κυριολεκτικά στο παρά πέντε ο γνωστός επιχειρηματίας , για τον οποίο δημοσιεύματα της εποχής ανέφεραν ότι ήταν ενεργός χρηματοδότης της Νέας Δημοκρατίας κίνησε τις διαδικασίες και ο πλειστηριασμός δεν πραγματοποιήθηκε . Αυτός επαναλήφθηκε και προχθές Τετάρτη 16 Μαΐου που επρόκειτο να εκπλειστηριαστεί η έπαυλη έναντι 6,82 εκατ. ευρώ από την AlphaBank.

O πλειστηριασμός όμως τελικά δεν πραγματοποιήθηκε αφού ο κ. Εμφιετζόγλου εξασφάλισε δικαστική απόφαση για την εξαμηνιαία – τουλάχιστον – αναστολή του. Σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο «Ύστερα από αίτηση του καθ’ ου η εκτέλεση, η οποία κατατίθεται, με ποινή απαραδέκτου, πέντε (5) τουλάχιστον εργάσιμες ημέρες πριν από την ημέρα του πλειστηριασμού, το δικαστήριο του άρθρου 933, δικάζοντας κατά τη διαδικασία των άρθρων 686 επ., μπορεί να αναστείλει τη διαδικασία του πλειστηριασμού έως έξι (6) μήνες από την αρχική ημέρα πλειστηριασμού, αν δεν υπάρχει κίνδυνος βλάβης του επισπεύδοντος και εφόσον προσδοκάται βάσιμα ότι ο οφειλέτης θα ικανοποιήσει μέσα στο χρονικό αυτό διάστημα τον επισπεύδονται ή ότι, αν περάσει το χρονικό αυτό διάστημα, θα επιτευχθεί μεγαλύτερο πλειστηρίασμα».

Προστίθεται ακόμα πως «η αναστολή χορηγείται πάντοτε υπό τον όρο της καταβολής: α) των τυχόν εξόδων επίσπευσης του πλειστηριασμού, τα οποία καθορίζονται κατά προσέγγιση στην απόφαση και β) του ενός τετάρτου τουλάχιστον του οφειλόμενου στον επισπεύδοντα κεφαλαίου, εκτός αν για εξαιρετικούς λόγους, που αναφέρονται συγκεκριμένα στην απόφαση, το καταβλητέο έναντι του κεφαλαίου αυτού ποσόν πρέπει να οριστεί μικρότερο» . Έτσι θεωρείται πιθανόν ότι ο κ Εμφιετζόγλου εξασφάλισε την αναστολή πώλησης του πολυτελούς ακινήτου , προτάσσοντας και το επιχείρημα ότι η οικονομική του κατάσταση πρόκειται να βελτιωθεί στο άμεσο μέλλον μετά την νέα εργολαβία που ανέλαβε η εταιρία του.

Το “παλάτι” των Αναβρύτων

Η έπαυλη -συγκρότημα που βρίσκεται στα Ανάβρυτα και σε οικόπεδο 60 στρεμμάτων , οικοδομήθηκε το 1995 και τον επόμενο χρόνο έλαβε το πέμπτο βραβείο σε ευρωπαϊκό αρχιτεκτονικό διαγωνισμό, Το το 2008 ολοκληρώθηκε η ανέγερση του κτιρίου της νέας πινακοθήκης, εμβαδού 2.000 τετραγωνικών μέτρων . Στο εσωτερικό του οικήματος φιλοξενούνταν πάνω από 700 σημαντικά έργα τέχνης ελλήνων δημιουργών , άγνωστο πόσα και ποια εξ αυτών βρίσκονται ακόμη εκεί , από τον 19ο αιώνα μέχρι σήμερα. Το πολυτιμότερο απόκτημα της συλλογής είναι το «Κρυφό σχολειό» του Νικόλαου Γύζη το οποίο ο κ. Εμφιετζόγλου απέκτησε το 1993 έναντι 187,5 εκατ. δρχ, ενώ στην συλλογή περιλαμβάνονται έργα και άλλων διασήμων ζωγράφων (Λύτρα, Βολονάκη, Μαλέα, Θεόφιλο).

Μηχανική: Τότε και τώρα

Ο Όμιλος της Μηχανικής, που ιδρύθηκε το 1974, πρωταγωνίστησε σε όλα σχεδόν τα μεγάλα κατασκευαστικά έργα των προηγούμενων χρόνων, τέθηκε σε αναγκαστική διαχείριση το 2015, λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών προς Δημόσιο και ασφαλιστικούς οργανισμούς, προς τράπεζες, προμηθευτές αλλά και εργαζόμενους, που άγγιζαν τα 400 εκατ. ευρώ.

Τους τελευταίους μήνες η Μηχανική φαίνεται να ξαναμπαίνει στο παιχνίδι. «Αιχμή του δόρατος» είναι το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος -Ρίο, στο οποίο μειοδότησε η ιταλική GD Infrastrutture, με την οποία συνεργάζεται η Μηχανική και το οποίο έπειτα από σχεδόν τρία χρόνια προσφυγών και ενστάσεων, τελικά συμβασιοποιήθηκε και ξεκίνησε πρόσφατα να εκτελείται. Πρόκειται για έργο αρχικού προϋπολογισμού 215 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ), που μετά την έκπτωση του 45% που προσφέρθηκε, θα κοστίσει στην ΕΡΓΟΣΕ περίπου 118 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ).

Σημειώνεται ότι η Μηχανική βρίσκεται πλέον εκτός του καθεστώτος ειδικής διαχείρισης και βρίσκεται σε συνεννόηση για τη ρύθμιση των οφειλών της προς τους προμηθευτές, μεταξύ των οποίων και με τον όμιλο εταιρειών Ηρακλής (Lafarge). Πέραν του σιδηροδρομικού έργου, η GD Infrastrutture είναι προσωρινός μειοδότης και σε δύο, από τις οκτώ συνολικά, εργολαβίες του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, την έκτη και την όγδοη, αρχικού προϋπολογισμού 149 εκατ. ευρώ συνολικά, με το ύψος της έκπτωσης να ανέρχεται σε 53,4% για το τμήμα Σαγαίικα – Κάτω Αχαγιά (6η εργολαβία) και 52,4% για το τμήμα ΒΙΠΕ Πάτρας – Μιντιλόγλι (8η εργολαβία).

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, όλες οι οφειλές προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία είναι πλέον ρυθμισμένες και εξυπηρετούνται, ενώ υπάρχουν και σημαντικές ελπίδες για τη δικαστική δικαίωση επί απαιτήσεων ύψους άνω των 120 εκατ. ευρώ για έργα του Δημοσίου, που ενώ εκτελέστηκαν δεν έχουν αποπληρωθεί μέχρι σήμερα. Παράλληλα, η Μηχανική διεκδικεί και αποζημιώσεις για συνολικά 11 έργα, τα οποία ενώ είχε αναλάβεικαι υλοποιούσε, το 2011 το Δημόσιο προχώρησε σε διακοπή της χρηματοδότησής τους, επικαλούμενο οικονομική δυσπραγία.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra