Σκληρή μάχη για τα μερίδια αγοράς στις τηλεπικοινωνίες

0 15

Ως ένα «ρευστό» τοπίο χαρακτηρίζουν οι καλά γνωρίζοντες τον κλάδο των τηλεπικοινωνιών, με αστάθμητους παράγοντες το μέλλον της Forthnet και της Cyta. Ο τζίρος των τηλεπικοινωνιών βαίνει μειούμενος και αυτό έχει προβληματίσει τα επιτελεία των μεγάλων «παικτών» του κλάδου.

Σύμφωνα με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων, ο κύκλος εργασιών περιορίσθηκε πέρυσι σε κάτι περισσότερο από 5 δισ. ευρώ. Από τα στοιχεία προκύπτει, ότι μόνο ο ΟΤΕ αντιστάθηκε στην πτώση (+1,6%), ενώ αντίθετα υποχώρησαν ουσιαστικά οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας (-8,4%) αλλά και οι λοιποί πάροχοι (-7,1%)

Κινητή τηλεφωνία
Σύμφωνα με τη ρυθμιστική αρχή, το 2015, το μερίδιο της Wind Hellas υποχώρησε κάτω από το 20%, προς όφελος κυρίως της Vodafone. Η τελευταία κατέκτησε εκ νέου μερίδιο 35%, ενώ η Cosmote κατέχει μερίδιο 45%, περίπου ίδιο με εκείνο του 2014.

Συνδρομητική
Η μόνη υπηρεσία που εμφανίζεται «ανθεκτική» και πάει κόντρα στο ρεύμα είναι η συνδρομητική τηλεόραση, που πρόσθεσε το 2015 περίπου 170.000 νέους πελάτες. Έτσι εξηγείται το ότι όλοι οι «τιμονιέρηδες» των τηλεπικοινωνιακών ομίλων «καίγονται» για την ανάπτυξη τηλεοπτικού περιεχομένου.

Forthnet, ΟΤΕ, Vodafone και Cyta «κονταροχτυπιούνται» σε αυτό το επίπεδο. Η Nova, με 494.643 συνδρομητές στο τέλος του 2015, παραμένει η πρώτη δύναμη στην Ελλάδα, ωστόσο οι συνδρομητές του ΟΤΕ TV (εδώ και λίγες ημέρες Cosmote TV) αυξάνονται με ξέφρενους ρυθμούς. Στα τέλη Ιουνίου 2016 ανήλθαν σε 459.000, καταγράφοντας αύξηση 22% σε ετήσια βάση.

«Προχωράει» ο ανταγωνισμός
Όπως έχουμε γράψει και στην έντυπη F&M Voice, η υπερχρεωμένη Forthnet-Νova, τα χρέη της οποίας υπολογίζεται ότι ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ, δεν μπορεί πλέον να αποτελεί την περιζήτητη «νύφη» του παρελθόντος. Η δύσκολη οικονομική θέση και το γεγονός ότι ακόμα δεν έχουν φανεί τα αποτελέσματα από την πρόσφατη συμφωνία με τις τράπεζες για αναχρηματοδότηση των δανειακών της υποχρεώσεων απομακρύνουν τους επίδοξους «μνηστήρες».

Ο OTE δείχνει πως πλέον δεν ενδιαφέρεται για τη Forthnet ενισχύοντας συνεχώς με προγράμματα και αθλητικές μεταδόσεις το δικό του συνδρομητικό μπουκέτο. Από την πλευρά της Vodafone, η απάντηση συνοψίζεται στο «ενδιαφερόμαστε αλλά δεν καιγόμαστε για τη Forthnet», που είχε τονίσει, σε παλαιότερες δηλώσεις του, o CEO της εταιρείας Χάρης Μπρουμίδης. Κατά τον κ. Μπρουμίδη, η Vodafone TV, η υπηρεσία τηλεόρασης (στην ουσία πρόκειται για video on demand) της εταιρείας τηλεπικοινωνιών, εμφανίζει ικανοποιητική πορεία.

Για τη Wind Hellas, η εξαγορά της Forthnet αποτελεί σχέδιο Β και όχι σχέδιο Α. Το σχέδιο Α της επιχείρησης τηλεπικοινωνιών είναι να εισέλθει η εταιρεία με μια δική της πλατφόρμα/τεχνολογία στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Νάσο Ζαρκαλή, το σχέδιο αυτό για την είσοδο της Wind Hellas στη συνδρομητική τηλεόραση τώρα καταρτίζεται με τη βοήθεια ξένων εμπειρογνωμόνων και θα αποφασιστεί σύντομα.

Ο «παράγοντας» Cyta
Το «παζλ» συμπληρώνεται από την Cyta Ελλάδος, που ξεκίνησε να «εκπέμπει» τον Δεκέμβριο του 2013, εμπλουτίζοντας τα πακέτα τηλεφωνίας και internet με υπηρεσίες περιεχομένου. Εντός του 2017, θα διενεργηθεί διεθνής διαγωνισμός για την πώληση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της CYTA Ελλάδος από την κυπριακή μητρική και μόλις ολοκληρωθεί, με την ανάδειξη του «νικητή», θα υπάρχει καλύτερη εικόνα για το τι μέλλει γενέσθαι στον κλάδο της συνδρομητικής, που έχει εξελιχθεί σε βασικό πεδίο μάχης για τον κλάδο τηλεπικοινωνιών.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More