Στην Mytilineos η Αμβρακία, έπιασε τόπο το πίτσι-πίτσι με το Μαξίμου
Τα κατάφερε ο όμιλος Mytilineos και πρόσθεσε στο χαρτοφυλάκιό του ένα ακόμη μεγάλο έργο, τον οδικό άξονα Άκτιο- Αμβρακία, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ.
Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ της fmvoice.gr από τις 17 Ιουλίου («Mytilineos: Πίτσι-πίτσι με το Μαξίμου…») για τον δίαυλο επικοινωνίας που έχει ανοίξει ο επιχειρηματίας Ευάγγελος Μυτιληναίος με την κυβέρνηση και το Μέγαρο Μαξίμου, για την ανάληψη νέων έργων και τη διαμόρφωση των συνθηκών στις αγορές όπου δραστηριοποιείται.
Το έργο του οδικού άξονα έχει περάσει από μύρια κύματα, καθώς είχε ξεκινήσει με τέσσερις εργολαβίες το 2010, αλλά κατασκευάστηκαν μόλις 15 από τα 48,5 χιλιόμετρα, ενώ στις αρχές του χρόνου, ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής αποφάσισε να επαναπροκηρύξει τον διαγωνισμό, αν και εκκρεμούσαν προσφυγές στα αρμόδια όργανα από την ιταλική GD Infrastrutture.
Παρά το γεγονός ότι οι Ιταλοί δικαιώθηκαν και απορρίφθηκαν οι προσφυγές του υπουργείου και των υπόλοιπων υποψηφίων, το υπουργείο επέμεινε στη διαδικασία του νέου διαγωνισμού, στον οποίο, στην τελική φάση συνέχισε μόνο ο όμιλος Mytilineos, ο οποίος αναδείχθηκε τελικά σε προσωρινό ανάδοχο.
Στην ουσία, ο Κ. Καραμανλής έκανε ό,τι περνούσε από το χέρι του για να πετάξει εκτός έργου τους Ιταλούς, ενώ προκάλεσε και την αποχώρηση των υπόλοιπων ενδιαφερόμενων, με μοναδική δικαιολογία να μη χαθεί η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Μέσα στον Σεπτέμβριο, ο όμιλος Mytilineos θα επικαιροποιήσει τα προβλεπόμενα στοιχεία, ώστε στη συνέχεια το Ελεγκτικό Συνέδριο να δώσει το πράσινο φώς για την έναρξη του έργου.
Πρόκειται για την ολοκλήρωση της κατασκευής της κεντρικής αρτηρίας με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, που θα συνδέσει το Άκτιο με την Ιόνια Οδό. Έχει προϋπολογισμό 150 εκατ. ευρώ και η σύμβαση έχει διάρκεια 30 μηνών.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου, το έργο είναι συγχρηματοδοτούμενο από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές, Μεταφορές, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη», του ΕΣΠΑ 2014-2020, ενώ στους 15 μήνες προβλέπεται να δοθούν στην κυκλοφορία τα πρώτα 18 χλμ. του οδικού άξονα, με την παράκαμψη της Αμφιλοχίας.