fbpx

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Έχετε παλιοσίδερα; Φέρτε τα στην Ελλάδα

0

Εκεί που νομίζαμε ότι τα έχουμε δει όλα σε αυτή τη χώρα, έρχεται ακόμα μια δυσάρεστη έκπληξη να μας διαψεύσει, αποδεικνύοντάς μας πως το βαρέλι δεν έχει πάτο.

Αυτή τη φορά, το μαντάτο έρχεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία σύμφωνα σε όσα έχουν γίνει γνωστά, σκοπεύει να γεμίσει τις εγχώριες σιδηροδρομικές γραμμές με τα ελβετικά τραίνα τύπου ETR 470, τα οποία οι ίδιοι οι Ελβετοί προκάτοχοί τους, χαρακτηρίζουν άκρως δυσλειτουργικά αλλά και επικίνδυνα χρεώνοντας σε αυτά καθυστερήσεις, βλάβες, φωτιές και ακυρώσεις δρομολογίων.

Μάλιστα, ενδεικτική είναι η προειδοποίηση στελεχών που γνωρίζουν τα συγκεκριμένα τραίνα από πρώτο χέρι: “Μείνετε μακριά από αυτά τα τραίνα”

Αυτά τα παλιοσίδερα που θέτουν σε κίνδυνο την ακεραιότητα όσων τα χρησιμοποιήσουν, παρουσιάζονται από την -ιταλικών πλέον συμφερόντων- ΤΡΑΙΝΟΣΕ σαν δήθεν υπερσύγχρονα.

Σε ρεπορτάζ του Investigate Europe, όπου και αποκαλύφθηκε το θέμα, ο αρθρογράφος διερωτάται εύλογα, πως είναι δυνατόν να μπορούν αυτά τα τραίνα να εκτελούν επιβατικά δρομολόγια.

Το βασικότερο γνώρισμα του ETR 470 σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι ο μηχανισμός ανατροπής του. Πιο αναλυτικά, όταν διέρχεται μέσα από καμπύλες, το τραίνο ανυψώνεται και ξαναβυθίζεται μέσα από ένα περίπλοκο υδραυλικό σύστημα, το οποίο ωστόσο το κάνει επίφοβο για εκτροπή, καθώς του δίνει κλίση 8 μοιρών ενώ αναπτύσσει ταχύτητα, χάνοντας έτσι όλη τη σταθερότητά του.

Παράλληλα, πέρα από την επικινδυνότητά τους, τα τραίνα αυτά είναι ιδιαίτερα κοστοβόρα ως προς τη συντήρησή τους.

Το ζήτημα της εισαγωγής τους στην χώρα ανέδειξε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κ. Πέτρος Κόκκαλης καταθέτοντας ερώτηση στην Κομισιόν για την προμήθεια των επικίνδυνων αμαξοστοιχιών που κρίθηκαν ακατάλληλες και επικίνδυνες στην Ελβετία για τη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης.

Ο ευρωβουλευτής ανοίγει στην ερώτησή του τόσο τα ζητήματα της ασφάλειας του επιβατικού κοινού και της επίτευξης των περιβαλλοντικών στόχων, όσο και την σκοπιμότητα της ιδιωτικοποίησης τέτοιων σημαντικών υποδομών, δεδομένου ότι η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έγινε στο πλαίσιο μνημονιακών πιέσεων από την Τρόικα, για να αγοραστεί τελικά από κρατική εταιρεία τρίτης χώρας.

Λευτέρης Στάικος

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra