fbpx

Γερμανία: Τέλος και στις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά φορτηγά και λεωφορεία

0

Η Γερμανία διέκοψε και τα προγράμματα χρηματοδότησης για φιλικά προς το περιβάλλον επαγγελματικά οχήματα και για τα λεωφορεία με εναλλακτικά συστήματα κίνησηςστιςεπιβατικές μεταφορές. Μόνο οι επιδοτήσεις που έχουν ήδη εγκριθεί θα εξακολουθήσουν να χρηματοδοτούνται.

Αυτό σημαίνει ότι, όπως και για τα επιβατηγά ηλεκτρικά οχήματα, η Γερμανία περιέκοψε τη χρηματοδότηση πρόωρα. Εκπρόσωπος του Ομοσπονδιακού Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής και Μεταφορών (BMDV) σε ερώτηση από τη γερμανική ιστοσελίδα electrive απάντησε ότι δεν μπορούν να συνεχιστούν όλα τα προγράμματα χρηματοδότησης στον προγραμματισμένο βαθμό λόγω της απαραίτητης δημοσιονομικής εξυγίανσης και της εστίασης σε βασικές επενδύσεις. «Αυτό περιλαμβάνει επίσης την προώθηση φιλικών προς το περιβάλλον επαγγελματικών οχημάτων. Δεν υπάρχουν διαθέσιμα κεφάλαια για νέα πρόσκληση χρηματοδότησης.»

Ο εκπρόσωπος έκανε παρόμοια δήλωση σχετικά με τη χρηματοδότηση λεωφορείων: «Η χρηματοδότηση εναλλακτικών συστημάτων κίνησης για λεωφορεία στις επιβατικές μεταφορές δεν μπορεί να συνεχιστεί στον ίδιο βαθμό όπως πριν. Ωστόσο, η χρηματοδότηση των εγκεκριμένων έργων είναι εγγυημένη και εδώ με βάση τον προϋπολογισμό του 2024».

Η επιδότηση ηλεκτρικών φορτηγών διήρκεσε μόνο δύο γύρους χρηματοδότησης και το τρέχον πρόγραμμα επιδότησης για ηλεκτρικά λεωφορεία μόνο τρεις (για προμήθεια οχημάτων). Ο εκπρόσωπος του υπουργείου τόνισε ότι η κυβέρνηση θα επικεντρωθεί στην επέκταση των υποδομών ανεφοδιασμού και φόρτισης για μέτρα που χρηματοδοτούνται από το Γερμανικό Ταμείο για το Περιβάλλον και τον Μετασχηματισμό (KTF). «Είναι διαθέσιμα περίπου 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτές οι επενδύσεις είναι απαραίτητες για τη δημιουργία των συνθηκών για την αύξηση των φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων. Τα μεγάλα έργα περιλαμβάνουν το Deutschlandnetz [γερμανικό δίκτυο φόρτισης], το οποίο θα εξασφαλίσει ελάχιστους σταθμούς φόρτισης EV σε ορισμένες περιοχές και κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων και την ανάπτυξη ενός αρχικού δικτύου φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά».

Ήταν προφανές από την αρχική συμφωνία για τον προϋπολογισμό στα μέσα Δεκεμβρίου ότι ο προαναφερόμενος προϋπολογισμός για το κλίμα για το 2024 θα πρέπει να περικοπεί κατά πάνω από 12 δισεκατομμύρια ευρώ, πράγμα που σημαίνει ότι η χρηματοδότηση για λεωφορεία, έρευνα μπαταριών, υποδομές φόρτισης και επαγγελματικά οχήματα με εναλλακτικά συστήματα κίνησης ήταν προς συζήτηση.

Ως αποτέλεσμα, οι επιδοτήσεις για τους ιδιώτες αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων ακυρώθηκαν σχεδόν εν μία νυκτί. Μια επισκόπηση του Ταμείου για το Περιβάλλον και τον Μετασχηματισμό που δημοσιεύθηκε από τη γερμανική κυβέρνηση λίγο αργότερα έδειξε ότι οι επιδοτήσεις για την κατασκευή υποδομών ανεφοδιασμού και φόρτισης θα παραμείνουν σε μεγάλο βαθμό ανέπαφες το 2024. Αρχικά, γινόταν λόγος για 1,92 δισεκατομμύρια ευρώ και στη συνέχεια για τα € 1,85 δισ. ανέφερε η εκπρόσωπος. Το ταμείο του έργου περιλαμβάνει επίσης πόρους για τις υποδομές ανεφοδιασμού και φόρτισης στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων.

Η γερμανική κυβέρνηση καθιέρωσε το πρόγραμμα χρηματοδότησης για φιλικά προς το κλίμα επαγγελματικά οχήματα το 2021 ως έναν από τους κύριους μοχλούς για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στον τομέα των φορτηγών. Ωστόσο, ήταν ήδη εμφανές τον Σεπτέμβριο του 2023 ότι η χρηματοδότηση για το οικονομικό έτος 2024 ήταν σε μεγάλο βαθμό δεσμευμένη λόγω της υψηλής ζήτησης.

Ως μέρος του προγράμματος, η γερμανική κυβέρνηση κατέβαλε 1,149 εκατομμύρια ευρώ το 2022 για 292 εγκεκριμένες αιτήσεις από τον πρώτο γύρο το 2021 και 72,079 εκατομμύρια ευρώ το 2023 στις 8 Δεκεμβρίου 2023. Για 1.436 εγκεκριμένες αιτήσεις από τον δεύτερο γύρο το 2022/23 , η κυβέρνηση αποδέσμευσε 20,032 εκατ. ευρώ το 2023. Σύμφωνα με κυβερνητικές στατιστικές, 91 ηλεκτρικά φορτηγά έχουν χρηματοδοτηθεί μέχρι στιγμής το 2021 (συμπεριλαμβανομένων 50 φορτηγών H2 και 41 φορτηγών BEV), 1.133 ηλεκτρικά φορτηγά το 2022 (συμπεριλαμβανομένων 167 φορτηγών H2, 4 (PHEV) και 962 φορτηγών BEV) και 7.119 ηλεκτρικών φορτηγών σε (συμπεριλαμβανομένων 358 φορτηγών H2, 5 PHEV και 6.756 φορτηγών BEV).

Και στον τομέα των λεωφορείων; Η πρόσκληση για τον τρίτο γύρο χρηματοδότησης διήρκεσε από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο του 2023. Ωστόσο, μόλις 23 εταιρείες μεταφορών είχαν λάβει πράσινο φως για χρηματοδότηση έως τον Νοέμβριο του 2023, ενώ 140 εταιρείες μεταφορών έχουν ήδη απορριφθεί. Το πρόγραμμα χρηματοδότησης επρόκειτο να συνεχιστεί μέχρι το 2025.

Μέχρι στιγμής, η κυβέρνηση έχει εγκρίνει επιχορηγήσεις βάσει της οδηγίας για περίπου 4.000 λεωφορεία με εναλλακτικά συστήματα κίνησης. Όμως, αυτό δεν περιλαμβάνει όλα τα οχήματα που εγκρίθηκαν στον τρίτο γύρο χρηματοδότησης. Επιπλέον, η κυβέρνηση κάνει αναφορά επίσης για περίπου 1.550 οχήματα από προηγούμενα χρηματοδοτικά προγράμματα – κυρίως από την οδηγία του 2018 για την προώθηση της αγοράς ηλεκτρικών λεωφορείων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra