Η Κίνα θωρακίζει την οικονομία της
Η απόφαση της Κίνας να θέσει την ενίσχυση της κατανάλωσης στο επίκεντρο της οικονομικής της στρατηγικής για το 2025 είναι μια κίνηση που αποκαλύπτει την αναγκαία προσαρμογή της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας του κόσμου στις σύγχρονες προκλήσεις. Με τις εξαγωγές να πλήττονται από το διεθνές οικονομικό κλίμα και τα επενδυτικά μοντέλα ανάπτυξης να συναντούν περιορισμούς, η Κίνα επιχειρεί να ενδυναμώσει την εσωτερική της αγορά, αξιοποιώντας τη δυναμική ενός τεράστιου πληθυσμού.
Η στρατηγική αυτή έχει διττό στόχο: Τη σταθεροποίηση της οικονομίας βραχυπρόθεσμα και τη διασφάλιση βιώσιμης ανάπτυξης μακροπρόθεσμα.
Οι αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά, και η ενθάρρυνση των καταναλωτών να μην περιορίζονται μόνο στην κάλυψη βασικών αναγκών, αλλά να στρέφονται και σε πιο εξειδικευμένες και ποιοτικές επιλογές, εκτιμάται ότι θα προσφέρουν ευκαιρίες ανάπτυξης σε τομείς όπως ο τουρισμός, η τεχνολογία και η πολιτιστική οικονομία.
Για να επιτευχθεί αυτό αξιοποιούνται όλα τα εργαλεία, ακόμα και… βιντεοπαιχνίδια!
Χαρακτηριστικό το παράδειγμα της επιτυχίας του βιντεοπαιχνιδιού Black Myth: Wukong, που αύξησε τον τουρισμό στην επαρχία Shanxi, δείχνει πώς η κατανάλωση μπορεί να λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής ανάπτυξης.
Παράλληλα, οι στοχευμένες πολιτικές για την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των μεσαίων και χαμηλών στρωμάτων –όπως η αύξηση των συντάξεων και τα προγράμματα ανταλλαγής καταναλωτικών αγαθών– ενισχύουν την αγοραστική δύναμη.
Αν και οι προκλήσεις παραμένουν, η Κίνα επιχειρεί να προσαρμοστεί σε μια νέα οικονομική πραγματικότητα, όπου η κατανάλωση θα παίξει καθοριστικό ρόλο. Για την Ευρώπη, η στρατηγική αυτή προσφέρει σημαντικές ενδείξεις για τις προτεραιότητες της παγκόσμιας οικονομίας, αλλά και νέες ευκαιρίες συνεργασίας με μια αναβαθμισμένη κινεζική αγορά.