fbpx

Η Μέση Ανατολή “κεντρίζει” την προσοχή των Κινέζων

0

Τα πρώτα στοιχεία από τις ψηφιακές πλατφόρμες ταξιδίων που χρησιμοποιούν οι Κινέζοι για να αγοράσουν αεροπορικά εισιτήρια, διαμονή ή ολοκληρωμένα “πακέτα” ταξιδιών, δείχνουν ότι την περίοδο της φετινής “Γιορτής της Άνοιξης” / “Κινέζικης Πρωτοχρονιάς” ο αριθμός των Κινέζων που ταξίδεψαν έξω από την πατρίδα τους, έφτασε στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας τετραετίας. Ανάμεσα στους δημοφιλείς προορισμούς που επέλεξαν για να επισκεφθούν αυτήν την περίοδο, συναντάμε και τις χώρες της Μέσης Ανατολής. 

Αίγυπτος, Ιορδανία, Τουρκία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μαρόκο, ανήκουν στις χώρες που πολλοί Κινέζοι επέλεξαν να επισκεφθούν, την περίοδο της άδειας τους. Οι ολοένα και πιο ισχυροί δεσμοί μεταξύ της Κίνας και των χωρών της Μέσης Ανατολής, αυξάνει το ενδιαφέρον των Κινέζων για να επισκεφθούν και να γνωρίσουν τα κράτη της Μέσης Ανατολής και τον πολιτισμό τους.

Σύμφωνα με την Qunar, μια κορυφαία κινεζική διαδικτυακή πλατφόρμα ταξιδιών, ο όγκος αναζητήσεων για χώρες της Μέσης Ανατολής όπως η Τουρκία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ) και η Αίγυπτος έχουν αυξηθεί από τον περασμένο Δεκέμβριο.

 

Οι πυραμίδες της Αιγύπτου, τα παζάρια της Κωνσταντινούπολης, οι πολιτιστικοί θησαυροί της Ιορδανίας… αποτυπώνονται φέτος όλο και πιο συχνά στα φωτογραφικά “κλικ” των Κινέζων ταξιδιωτών, που μετά από μια μακρά περίοδο εγκλεισμού λόγω της πανδημίας, επιλέγουν να απολαύσουν τις διακοπές τους σε μέρη που αισθάνονται ευπρόσδεκτοι. Το Κάιρο, για παράδειγμα, έγινε “must” προορισμός με τις πτήσεις από το Πεκίνο να ξεκινούν με μεγάλη πληρότητα. Ο μεγαλύτερος αριθμός των ταξιδιωτών που επέλεξε τη Μέση Ανατολή, φέτος, διέθεσε περίπου 10 ημέρες, ενώ δεν έλειψαν και εκείνοι που ταξίδεψαν για μικρότερα χρονικά διαστήματα (γύρω από την κορύφωση των εορτασμών στις 10 Φεβρουαρίου) περίπου 4 ημερών.

Οι πολεμικές επιχειρήσεις στην περιοχή της Γάζας, αλλά και η ένταση από τη δράση των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, έχουν συρρικνώσει σημαντικά τις τουριστικές ροές στην περιοχή από τις χώρες της Δύσης, με τις αφίξεις των Κινέζων τουριστών να δίνουν μια μεγάλη “ανάσα” στην τουριστική αγορά, των χωρών της περιοχής.

Χωρίς ακόμα να έχουν οριστικοποιηθεί τα στοιχεία, επαγγελματίες του τουρισμού από την Κίνα, δηλώνουν στο ”China Daily Voice“ ότι  «οι ταξιδιώτες προς τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Αίγυπτο και το Μαρόκο υπέρ τριπλασιάστηκαν την περίοδο της Κινέζικης Πρωτοχρονιάς, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023, ενώ οι κρατήσεις για το Ντουμπάι αυξήθηκαν πάνω από 10%».

 

Μέσα σε ένα διάστημα περίπου δέκα μηνών, από τις 21 Μαρτίου 2023 έως τις 20 Ιανουαρίου 2024, ο αριθμός των Κινέζων τουριστών που επισκέφθηκαν το Ιράν ξεπέρασε τις 54.000, με κάθε Κινέζο τουρίστα να ξοδεύει κατά μέσο όρο 925€ (1.000 $) κατά  τη διάρκεια του ταξιδιού του.

Στην προσπάθεια τους να προσελκύσουν Κινέζους τουρίστες, οι χώρες της Μέσης Ανατολής, έχουν απλοποιήσει τις διαδικασίες έκδοσης τουριστικής visa ή έχουν δημιουργήσει ακόμα εναλλακτικές επιλογές (visa κατά την άφιξη, ή καθόλου visa για συγκεκριμένες ημέρες) κάνοντας πιο εύκολη την απόφαση του ταξιδιώτη, ο οποίος ούτως ή άλλος “αγοράζει” ένα “πακέτο” που εμπεριέχει πολιτισμό, κουλτούρα, τοπική κουζίνα και… shopping!

Ανάπτυξη με σχέδιο!

Η διείσδυση των κρατών της Μέσης Ανατολής στην τουριστική αγορά της Κίνας -και μάλιστα σε μια δύσκολη γεωπολιτικά περίοδο- δεν έγινε τυχαία, ούτε λόγω μιας πολιτικής επίσκεψης. Τουριστικά γραφεία από την Τουρκία, το Ιράν και τη Σαουδική Αραβία έχουν επισκεφθεί επανειλημμένα την Κίνα κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών για να προωθήσουν τα “πακέτα” τους και κυρίως για να συνεργαστούν με ντόπιους επαγγελματίες του τουρισμού, που τους βοήθησαν να προσαρμόσουν το τουριστικό τους προϊόν, στις ανάγκες των Κινέζων ταξιδιωτών. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που στην Αίγυπτο ή τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα οργανώθηκαν εορταστικές εκδηλώσεις για την Κινέζικη Πρωτοχρονιά, προκειμένου οι επισκέπτες από τη Σενζέν ή το Πεκίνο να αισθανθούν σε πιο οικείο περιβάλλον.

 

 

Μεγάλο ρόλο έπαιξε και η ταχύτητα με την οποία οι πολιτικές συμφωνίες μετατράπηκαν σε επιχειρηματικά deals. Για παράδειγμα, η αύξηση των Κινέζων τουριστών στο Ιράν, συνδέεται με την επίσκεψη του Ιρανού Προέδρου Ebrahim Raisi στην Κίνα το 2023 – όπου οι δύο χώρες συμφώνησαν σε τουριστική συνεργασία- και κυρίως με τις συμφωνίες που πέτυχαν οι τουριστικές επιχειρήσεις των δύο πλευρών, σε σύντομο χρονικό διάστημα.

 

Τι θα κάνει η Ελλάδα;

Θα μπορούσε η Ελλάδα να ακολουθήσει το παράδειγμα των κρατών της Μέσης Ανατολής; Αν σκεφτεί κανείς το πιο ήρεμο γεωπολιτικά περιβάλλον, την αγάπη των Κινέζων για τον ελληνικό πολιτισμό, την επισκεψιμότητα στα έτη πριν την πανδημία (περίπου 250.000 τουρίστες), αλλά και τις όλο και πιο στενές επιχειρηματικές σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ εταιρειών από τις δύο πλευρές, η απάντηση είναι, ναι! Η Επιτροπή Ελληνοκινεζικής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, μάλιστα, έχει διαμορφώσει ένα πλέγμα υποστήριξης των ελληνικών και των κινεζικών επιχειρήσεων που επιθυμούν να εργαστούν σε αυτήν την κατάσταση, με υπηρεσίες που προσφέρονται ακόμα και δωρεάν!

Οι προοπτικές είναι θετικές, αν κρίνουμε από πρόσφατη έκθεση για την ανάπτυξη του εξερχόμενου τουρισμού στην Κίνα που δημοσιεύθηκε από την China Tourism Academy, που δείχνει ότι καθώς η κινεζική οικονομία και η τουριστική αγορά ανακάμπτουν σταθερά, αυξάνεται η προθυμία μεταξύ των Κινέζων για ταξίδια στο εξωτερικό. πως προβλέπεται, μάλιστα, το 2024 ο αριθμός των Κινέζων εξερχόμενων τουριστών θα ξεπεράσει τα 130 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 49% σε σχέση με τα 87 εκατομμύρια Κινέζων που ταξίδεψαν εκτός των “τειχών” το 2023.

 

Πηγή φωτογραφιών: Xinhua

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra