fbpx

Μείωση εμπορικών συναλλαγών Ελλάδας – Κίνας το 2023

0

Η μείωση της καταναλωτικής δύναμης, η αβεβαιότητα λόγω της παγκόσμιας έκρηξης των τιμών και η ανασφάλεια που δημιούργησαν κατά τη διάρκεια του 2023 οι δύο μεγάλες εστίες πολέμου, στην Ουκρανία και τη Γάζα, συνέβαλαν στη μείωση των εμπορικών συναλλαγών μεταξύ Ελλάδας και Κίνας.

Η περιορισμένη εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων και το κενό ενημέρωσης που υπάρχει σχετικά με τις πραγματικές συνθήκες και τη νομοθεσία που ισχύουν στην Κίνα, διατηρεί την μεγάλη ανισορροπία μεταξύ εισαγωγών και εξαγωγών μεταξύ των δύο χωρών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και το Κέντρο Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών, οι εξαγωγές της Ελλάδας προς την Κίνα σημείωσαν κάμψη κατά τη διάρκεια του 2023, της τάξης του 5,7% “πέφτοντας” από τα 407,7 εκ.€ στα 384,6 εκ.€. Εξίσου αρνητικά ήταν τα αποτελέσματα και στον τομέα των εισαγωγών από την Κίνα, όπου τα στοιχεία δείχνουν μια μείωση της τάξης του 12,7% από 7,9 δισ.€ στα 6,9 δισ.€.

ΕΛΛΑΔΑ – ΚΙΝΑ (Σε εκ. ευρώ)

ΕΞΑΓΩΓΕΣ

2023

2022

Μεταβολή

384,6

407,7

-5,7%

ΕΙΣΑΓΩΓΕΣ 

2023

2022

Μεταβολή

6.900,6

7.907,2

-12,7%

Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ/ΚΕΕΜ

 

Ο εξαγωγικός επαναπροσανατολισμός της Ελλάδας στην Κίνα, απαιτεί επανασχεδιασμό της στόχευσης στη συγκεκριμένη αγορά του 1,4 δισ. πολιτών, εστιάζοντας κυρίως στις ανάγκες εκείνου του μέρους της εσωτερικής αγοράς, που επιθυμεί και μπορεί να αποκτήσει προϊόντα υψηλής ποιότητας και υπεραξίας. Με δεδομένο μάλιστα ότι αυτό το κινεζικό κοινό υπολογίζεται σήμερα σε… 400 εκ. καταναλωτές, η στόχευση θα πρέπει να είναι ακόμα μεγαλύτερη, καθώς η ελληνική παραγωγική μηχανή, δύσκολα θα μπορούσε να καλύψει μια τέτοια ζήτηση.

Σήμερα, η Ελλάδα εξάγει κατά κύριο λόγο: Τρόφιμα, Ποτά, Καπνό, Λάδι, Ορυκτά, Καύσιμα, Λιπαντικά, Βιομηχανικά Προϊόντα, με τις συνολικές της εξαγωγές να φτάνουν στο τέλος του προηγούμενου έτους στα 50,4 δισ.€ (μείωση 8,5% σε σχέση με το 2022 που ήταν 55,1 δισ.€) πολύ κάτω από τον εκφρασμένο στόχο για εξαγωγές 70 δισ.€ το 2023.

Η ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών στην Κίνα θα μπορούσε να επιδιωχθεί με:

– Την ενίσχυση του εμπορικού δικτύου, μέσω προωθητικών εκστρατειών και συμμετοχής σε εμπορικές εκθέσεις στην Κίνα, ώστε να “χτιστεί” η εικόνα και το brand της χώρας (όχι μόνο στον τουρισμό) αλλά και στην προώθηση των ελληνικών προϊόντων.

– Τη δημιουργία μιας ισχυρής εικόνας των ελληνικών προϊόντων ως υψηλής ποιότητας και αξιόπιστων, με στόχο να προσελκύσει Κινέζους καταναλωτές που ενδιαφέρονται για την ασφάλεια των προϊόντων, των τροφίμων και τη βελτίωση του βιοτικού τους επιπέδου.

– Την αναζήτηση τρόπων για τη μείωση των εμπορικών εμποδίων και τη βελτίωση της εμπορικής συνεργασίας με την Κίνα, κάτι που θα μπορούσε να ενθαρρύνει τις εξαγωγές.

– Την κατανόηση των αναγκών και των προτιμήσεων της κινεζικής αγοράς, που θα οδηγήσει στην προσαρμογή των προϊόντων και των υπηρεσιών της Ελλάδας.

– Την υπογραφή εμπορικών συμφωνιών ή την ενίσχυση συνεργασιών με κινεζικές εταιρείες, που θα μπορούσαν να διευκολύνουν την πρόσβαση των ελληνικών προϊόντων στην αγορά της Κίνας.

– Την ενημέρωση, καθοδήγηση και εκπαίδευση των ελληνικών επιχειρήσεων για το νομικό πλαίσιο, τη φορολογία και τους περιορισμούς που ισχύουν στην Κίνα, προκειμένου να μπορέσουν να προετοιμαστούν καλύτερα για την είσοδο τους στην συγκεκριμένη αγορά.

 

Μειωμένες είναι οι εμπορικές συναλλαγές της Ελλάδας και με τις χώρες των BRICS όπου επίσης συμμετέχει η Κίνα και μάλιστα σε ποσοστό 20% όσον αφορά στις εξαγωγές και σε ποσοστό 42,6% όσον αφορά στις εισαγωγές, από τις χώρες αυτές.

Όπως προκύπτει πάντως από τη μελέτη των σχετικών πινάκων που παρουσιάζει σήμερα το “China Daily Voice” η πτώση των εξαγωγών της χώρας μας είναι σημαντική προς όλες τις οικονομικές ενώσεις, επιβεβαιώνοντας την ανάγκη για επανασχεδιασμό και αλλαγή προτεραιοτήτων στο εξαγωγικό μοντέλο της χώρας.

 

Χρήσιμη Σημείωση
ΟΟΣΑ: Γαλλία, Ολλανδία, Γερμανία, Ιταλία, Ην. Βασίλειο, Ιρλανδία, Δανία, Πορτογαλία, Ισπανία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Ισλανδία, Νορβηγία, Σουηδία, Φινλανδία, Αυστρία, Ελβετία, Τουρκία, Εσθονία, Πολωνία, Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Σλοβενία, Η.Π.Α., Καναδάς, Μεξικό, Χιλή, Ισραήλ, Ν. Κορέα, Ιαπωνία, Αυστραλία, Ν. Ζηλανδία
G7: Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ην. Βασίλειο, Η.Π.Α., Καναδάς, Ιαπωνία
Χώρες BRICS: Ρωσία, Δημ. Νοτ. Αφρικής, Βραζιλία, Ινδία, Κίνα
Χώρες του Κόλπου (Συμβούλιο Συνεργασίας Κόλπου): Σαουδική Αραβία, Κουβέιτ, Μπαχρέιν, Κατάρ, Ην. Αραβ. Εμιράτα, Ομάν
Οικονομική Συνεργασία Μαύρης Θάλασσας (Ο.Σ.Ε.Π.): Τουρκία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Αλβανία, Ουκρανία, Μολδαβία, Ρωσία, Γεωργία, Αρμενία
Ευρασιατική Οικονομική Ένωση: Λευκορωσία, Ρωσία, Αρμενία, Καζακστάν, Ουζμπεκιστάν, Τατζικιστάν, Κιργιζία
Βόρεια Αφρική: Μαρόκο, Αλγερία, Τυνησία, Λιβύη, Αίγυπτος, Σουδάν, Δυτική Σαχάρα
Χώρες Υποσαχάριας Αφρικής: Μπουργκίνα Φάσο, Νίγηρ, Σενεγάλη, Γουινέα, Σιέρρα Λεόνε, Ακτή Ελεφαντοστού, Γκάνα, Τόγκο, Μπενίν, Νογηρία, Καμερούν, Κονγκό, Ρουάντα, Αιθιοπία, Κένυα, Ουγκάντα, Τανζανία, Μοζαμβίκη, Μαδαγασκάρη, Μαυρίκιος, Ζάμπια, Μαλάουι, Δημ. Νοτ. Αφρικής, Ναμίμπια, Μποτσουάνα, Σουαζιλάνδη, Λεσόθο
Χώρες MERCOSUR: Κολομβία, Βενεζουέλα, Ισημερινός, Περού, Βραζιλία, Χιλή, Βολιβία, Παραγουάη, Ουρουγουάη, Αργεντινή
Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra